Wednesday 10 April 2013

Ukhuwah Fillah

       assalamualaikum warahmatullah ...

           salam ukhuwah ku ucap,
       andai aku jarang brtanya khabar
       tntang dirimu maafknlah diriku.
       jika kamu mnganggap ku telah melupakanmu
       sebaliknya ku mengingatimu.
       aku tahu aku bukan sahabat yang baik
       tapi aku cuba mnjadi sahabat baik sedaya upayaku.
       jika trdapat kekurangan dalam diriku
       maka kamu tegurlah aku wahai sahabat.
       kerana ku mahu kita mnjadi sahabat yang sama2 menuju
       jalan yang diredhai Allah selamanya.       
                                          sahabat seiring dengan hati yang inginkn kenalan yang baik lagi fahami dirinya .  kadangkala perbalahan brlaku namun itu dah mnjadi adat ,apa org kata asam garam


 dirinya mmg dikenali, gelarannya seperti harimau,menegur pelajar x kira kecil atau besar ,tubuhnya kecil namun brbisa apbla marah ,semua bdak takut dengannya bahkan sebaya
 itulah dirimu wahai brgelar cahaya Munirah, waktu skola mmg aku x rapat dgn ko tapi setelah kita brtemu kmbali on FB baru aku terasa kau kwn yg paling hmpir dkt taman ni



  prkenalan brmula dgn brtukar butiran, disangka nama ayhnya serupa tetapi bukan .. dia pndiam namun kelakar , dirinya sederhana lagi ayu wajahnya,ukhuwah semakin  bertaut  antr kita, apa2 selalu nak bersama2 inginkn teman,aku pun mula prgi rehat dgn kau ,ingat lagi ?? itulah dirimu wahai Syafiqah


 kau sangka ku sombong , kau cuba mula brtegur diriku,aku mnyapa dirimu,trbit segan dalam dirimu dah salah sgka trhadapku tp aku cuma trgelak, lumrah manusia tak tahu apa sebenarnya sikap orang lain,kau seorang yg lembut mirip2 mcm aniqah  betul tak Izzatul Nabilah ?? ni la dirimu bagiku...mmg betul pun..

 
dirinya trasing dari yang lain,timbul rasa simpatiku trhadapnya,mgkin aku boleh buatnya mnjadi kawan.  kau duduk seorg diri di tepi dewan, aku menyapamu saat orientasi brjalan, aku fikir bdak2 hot boleh jd kawan trnyata bkn itu aku harapkan,akhirnya aku mnjadi kawan  kau,walaupun kau berisi tp aku x kisah mmg aku selalu rasa seronok brsama2mu ...Anis Nabilah it's u ..seriusly i mean it !!


kehidupan kau selalu sibuk je aku tengok,selalu tak hadir ke skola,tp kau la selalu gelak besar dkt kelas,aku dgn kau biasa2 dulu..kita brkawan sejak adanya ustz R ...kau suruh aku ajar kau..teman g PPAS wktu puasa ..prtama kali aku jejak ke PPAS ..terima kasih aku ucapkn ..hehe dari sini tersemailah rasa sayang aku pada kau , gaduh2 mmg selalu sampai merajuk..semuanya aku kenang..Nini Shaliza kau lah orangnya..

semenjak adanya korang,aku cuba belajar menerima apa adanya korang..
sahabat yang sejati sukar dicari tapi korang dah bertakhta dihatiku...aku mmg tak pndai nak mmbahagiakn korang tapi doa selalu aku titipkan In shaa Allah.

   gembira bersama sedih
   senang bersama susah
   gelisah bersama tenang
   tangis bersama ketawa 
   
ukhuwah yang terbina biarlah brasaskan iman dan taqwa ..Allah dan Rasul sentiasa didahulukan!! uhibbukum fillah <3<3<3


 
   

 
                                         

1 comment:

  1. syukran a'laik....
    aq hargai smue yang kau bOat... insyALLAH kita akn jadi sahabat selamanya smpy ke syurga... INSYALLAH....!!! UHIBBUKI FILLA... <3 <3 <3

    ReplyDelete